بررسی طراحی سایت سینمایی
نوشته شده توسط : hiwebex

طراحی سایت سینمایی موضوعی است که با توجه به رونق یافتن صنعت سینما در جهان و همچنین رشد روز افزون تعداد فیلم های ساخته شده در ژانرهای مختلف، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. نقش سینما را نمی توان در رشد فرهنگی و همچنین در سرگرم نمودن مخاطبین آن نادیده گرفت، به همین خاطر می بایست به جهت رونق دادن به این صنعت مهم و تأثیرگذار، از ابزارهایی استفاده نمود که یکی از مهمترین این ابزارها، طراحی سایت سینمایی می باشد. از دیگر ابزارهایی که سینماگران می توانند در جهت گسترش بازار خود فیلم های خود استفاده نمایند، استفاده از بنرها و تیزرهای تبلیغاتی در بزرگراه ها و مناطق پرتردد می باشد.  به منظور دستیابی به موفقیت در امر طراحی سایت سینمایی، می بایست نکات متعددی مورد توجه سینماداران و اهالی هنر قرار گیرد که در ادامه به بیان و بررسی برخی از این نکات می پردازیم.

نکاتی در خصوص طراحی سایت سینمایی

  • معرفی فیلم های در حال اکران : از مهم ترین مواردی که در طراحی سایت سینمایی می بایست مورد توجه سینما داران و طراحان سایت های سینمایی قرار گیرد، معرفی فیلم های در حال اکران در سایت سینمایی می باشد. همچنین می بایست توضیح مختصری در خصوص عوامل فیلم، بازیگران فیلم و خلاصه ای از داستان فیلم در سایت سینمایی ذکر شود. بدین ترتیب کاربران اینترنت و مخاطبین راحت تر خواهند توانست نسبت به انتخاب فیلم مورد نظر به منظور تماشا در سینما، تصمیم گیری نمایند.
  • استفاده از گرافیک قوی : استفاده از گرافیک قوی در طراحی تمامی سایت ها می تواند نقش برجسته ای ایفا نماید. اما این امر در طراحی سایت سینمایی نقش برجسته تری داشته و نمی بایست از توجه به آن غفلت ورزید، زیرا در صنعت سینما و همچنین در سایت های سینمایی، جلوه های بصری در جلب مخاطبین نقش عمده و بسزایی ایفا می نمایند. بنابراین طراحان سایت های سینمایی با بهره گیری از گرافیک قوی و انتشار عکس های باکیفیت از تیزر فیلم ها، می توانند کاربران و مخاطبین بیشتری را جذب خود نمایند.
  • دسته بندی فیلم ها بر اساس ژانر : از دیگر مواردی که در طراحی سایت سینمایی می بایست مورد توجه سینماداران و طراحان سایت های سینمایی قرار گیرد، در نظر گرفتن منویی به منظور دسته بندی فیلم ها بر اساس ژانر و موضوعشان می باشد. فیلم های سینمایی در ژانرهای مختلفی از جمله ژانر اجتماعی، ژانر دفاع مقدس، ژانر کمدی، ژانر عاشقانه و سایر ژانرها ساخته می شوند. بنابراین می بایست فیلم های سینمایی به تفکیک ژانر در سایت سینمایی معرفی گردند تا مخاطب بهتر بتواند آنها را بررسی نماید.

سخن پایانی

در این مقاله با توجه به نقشی که صنعت سینما و فیلم های سینمایی در ایجاد آگاهی و رشد فرهنگی مردم جامعه ایفا می نمایند، به بررسی نکاتی در خصوص چگونگی طراحی سایت سینمایی پرداختیم. اما از آنجا که امروزه تکنولوژی در حال گسترش بوده و نقش مهمی در تمامی ابعاد زندگی بشر ایفا می نماید، توجه به سایت سینمایی و تمرکز بر چگونگی طراحی آن، می تواند گامی مؤثر در جهت گسترش بازار صنعت سینمای کشورها به شمار آید.

 

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: سفارش طراحی سایت شرکتی , انجام طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی سایت ارزی , طراحی سایت صرافی ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: